Träning inför HÅEC 2013



Förberedelserna inför Åre Extreme Challenge den 29/6 fortlöper enligt planerna, trots ett litet ”intermezzo” som såg ut att stoppa hela projektet. Veckan som gått:
*Lördag - 83 km cykling landsväg
*Söndag - 26 km paddling runt Lidingö i surfskin Wave 6.4 (samma surfski som vann Djurgårdsloppet i år)
*Måndag - backlöpning 12 km
*Tisdag - krasch med min nya mountainbike. Inte så van med skivbromsar. Skulle bromsa lite lätt med frambromsen med en hand på styret. Bromsen nöp och jag for rätt ner i asfalten. Lätt hjärnskakning, fläskläpp, ont i höger revben, köttiga sår på händerna. Trodde att jag knäckt ett revben (så var icke fallet :-) Efter en vilodag och lite Voltaren kände jag mig hyfsat ok.
*Onsdag - 50 min. lätt cykling. 50 min. paddling intervaller – var klart plågsamt mot slutet. Förmodligen inte speciellt smart då värken satt i flera dagar efteråt :-(
*Torsdag - mountainbike 15 km, löpning 6 varv upp och ner i Väsjöbacken, mountainbike 15 km hem
*Fredag - backlöpning 12 km
*Lördag - mountainbike 83 km på landsväg
*Söndag – paddling surfski 10 km
Det var den här skivbromsen som höll på stoppa min HÅEC satsning




Redo för löpning upp och ner för Väsjöbacken




Sammanfattningsvis en riktigt bra träningsvecka trots att tisdagens krasch hindrat en del och kunde gått riktigt illa. Är nu nästan helt återställd. Redo för en ny tuff träningsvecka. Knappt tre veckor kvar :-)