Det är ”hårt” att vara multisportare!

Jag vet inte om jag ännu kan kalla mig ”multisportare” men då jag både springer, paddlar och cyklar och tränar för Åre Extreme Challenge (HÅEC) så känner jag mig som en sådan just nu i alla fall :-) I går var det vilodag, mycket beroende på envis huvudvärk och ont i höger bröst efter förra veckans krasch med mountainbiken:-( Samlade kraft och gav mig iväg med cykeln mot Väsjöbacken. Har hittat en riktigt bra löpa dit med mestadels terrängkörning. Riktigt kul att cykla i skogen. Idag satsade jag på att springa 9 löpor upp och ner för Väsjöbacken, 9 km och tog 1.15h. Känns klart bättre än första gången och framförallt går det klart bättre att springa nerför. Uppförslöpningen blir i ärlighetens namn ”uppförsgång”. Pulen rusar lätt upp i över 90% av max uppför även då jag går så det gäller att ta det lite lugnt så man inte går in i den berömda ”väggen”. Använder stavar både uppför och nedför vilket fungerar riktigt bra. I morgon är det fokus på paddling :-)
www.sportkajaker.se