Fixat surfskin för HÅEC

Nu är det bara en vecka kvar till start. Dags att fixa surfskin. Har hela våren paddlat den snabbaste och rankaste surfskin Wave 6.4. Har bestämt att jag skall köra med mellanmodellen Wave 6.1 i Åre.

Då jag har den tidigaste modellen utan handtag i för och akter var jag tvungen att fixa det (de Wave 6.1 som är beställda från fabrik from. våren 2013 har monterade handtag som standard, se bilder här). Lösningen blev delar av en packrem och silvertejp fram. Bak utnyttjade jag transporthållaren för släprodret.
Brukar i normalfallet använda det underliggande rodret då jag oftast paddlar brygga till brygga. Men nu skall jag upp bland stenarna i forsen och då är det på med släprodret. Passade även på att montera en nedhållare till roderbladet med en elastiskt band (det tenderar till att fällas upp lite annars).
Styrpedalerna har jag dragit fast vingmuttrarna med tång så att de verkligen sitter på plats. Har även säkrat sprinten till styrpedalerna med tejp på bägge sidorna och ett buntband i mitten (har hänt att sprinten glidit ut på sidan med skadad styrpedal som följd). Testade med ett elastiskt band att dra tillbaka styrpedalerna med, men efter test tog jag bort det igen då det inte alls fungerade bra med släprodret. Sprutade lite silikonspray i styrkanalerna. Överlag går det lite trögare att styra med släprodret jämfört med det underliggande, men efter lite fix fick jag det att fungera riktigt bra.
Kommer att använda en paddel-lesh i Åre. Dessutom har jag satt fast lite ”liggunderlag” i sittbrunnen för bättre komfort. Kommer nog även komplettera med lite på sidorna för att sitta lite ”tightare”. 
Skall du testa sittställning mm. på land fungerar cellblocken som normalt används på takräcket perfekt.