Häftig dw paddling surfski

Väderprognosen sa sol, nord 10-20 m/s. Hade inte alls tänkt att paddla men kunde inte säga nej då Erik kontaktade mig på fredagkvällen.



Fick skjuts till Hägernäs, längst in i viken vid sjöflygklubben.



Vindprognosen hade dragits ner lite men det var så det fräste i vattnet även inne i viken.



Sjön byggde på mer och mer.



Jag njöt full ut av att surfa fram i de häftiga vågorna med den starka vinden i ryggen.



Paddlade idag surfskin Mazu Fitness som jag känner är helt perfekt för mig när förutsättningarna är så här tuffa.



Känner mig otroligt trygg i den och den surfar fantastiskt bra i den korta krabba sjön.

När det är så här hård och byig vind är det läge att välja en lite mindre paddel. Jag hade en Knysna Swing Jr och var supernöjd med den.



Sammanfattningsvis en fantastisk dag på sjön och 10 km riktigt häftig surfskipaddling:-)