Onsdagsträning i BKK med surfski



Numera paddlar jag t/r Djursholm - Brunnsviken för att få lite extra träning. Paddlade dit för första gången med en surfski, SeaBird Wave 6.1 Pro. Den forsade fram riktigt bra och utan större ansträngning paddlade jag de 6 km i vardera riktning med en snittfart på ca 10 km/h. Surfskin fungerar utmärkt för mig, jag sitter bra, förvånansvärt stabil trots 48 cm bred, snabb och otroligt kursstabil mm. Återkommer med mer bilder och intryck då jag paddlat den mer. I en surfski blir man lite blöt om baken och fötterna ;-( Har testat lite olika kombinationer av neoprenkläder, återkommer även i detta ämne.
Onsdagsträningen i BKK förlöpte mycket lugnt då den nu i sommar har inriktning mer mot nybörjare och pröva på. Fru Kersti och dotter Sofie var där. Dagens ”tränare” var David som gav mig lite feedback på teknik och andra tips. Har lärt känna Pontus som också paddlar på onsdagar. Vi har bestämt att vi skall paddla Lidingö runt. Har gjort det förut några gånger och de 25 km brukar ta ca 3 timmar, får se hur fort det går nu i en surfski?
Avslutade med ett litet snack med Linda, som jobbade i uthyrningen, innan det var dags att paddla hem igen. En underbar kväll, spegelblankt vatten ;-)