Madeira Ocean Race surfski Del 1.

Då min leverantör av Mazu surfski skulle ner och köra detta race och kunde ordna en surfski till mig beslutade jag mig för att åka ner.


Jag behöver all träning jag kan få och här nere i vattnen utanför Madeira finns garanterat vind och vågor.


Har varit ute och kört två gånger. På onsdagen blåste det 7-8 m/s och vågor på ca 1,5 m. Respektingivande men funkade perfekt med surfskin Mazu Fitness. Har även med mig min favoritpaddel för vågor Knysna Sw LD.


På torsdagen hade de blåst upp 10-12 m/s och vågor över 3 m. Var ute och testade men det var "to mutch" så jag paddlade in i hamnen igen. Testade några varv ut i sjön och det gick bättre och bättre men känner mig fortfarande inte komfortabel i sådana förhållanden. Paddlade med några riktigt erfarna portugiser och fransmän och för dem var det "Julafton" :-). Hänger mycket på det mentala att man/jag spänner mig. Men det är bara att köra på och försöka flytta sina gränser.


Idag fredag är det ett pre race 5 km. Vinden är nere på 7-8 m/s men dyningarna ligger kvar sedan igår med en våghöjd på ca 2-2,5 m.

På lördag är det huvudtävlingen 27 km dw efter kusten. Skall bli spännande :-)

Fortsättning på min berättelse, Madeira Ocean Race surfski Del 2. hittar du här.