Fartrekord eller glädjemätare?

Var ute och paddlade surfski med Erik idag. Enligt WindGuru skulle det båsa ca 7-10 SO i Stockholm och ca 8-12 m/s lite längre ut i skärgården.
Startade vid Årsta Havsbad och pinade oss ut på Mysingen i riktigt krabb sjö. Vände efter en timmes slit och fick en underbar down wind hem. Jag paddlade för dagen fruns rätt stadiga surfski (vilken jag tidigare klassat som trög och långsam) och kände mig som en ”kung” i vågorna :-). Läckert att trots rätt kaotisk sjö känna sig helt säker och bara kunna koncentrera sig på teknik och att hantera vågorna. Har aldrig lyckat surfa så mycket och så fort tidigare (förutom då jag i februari paddlade Millers Run med Jasper Mocke). Garmin GPS visade otroliga 18,2 km/h som topphastighet och min Suunto träningsklocka 14 km/h. Förmodligen är den senare mer rättvisande, men fort gick det och det var riktigt kul :-)
Med den vattentemperaturen och det väder vi har just nu är det helt super att paddla surfski :-)