Fortsatta förberedelser inför HÅEC 2013

Nästan hela förra veckan gick tyvärr åt att kurera en envis förkylning. Det blev några mil cykling och lite lätt löpning. På fredagen bestämde jag mig för att vara frisk och firade det med en dryg timmes backlöpning med kompisen Lasse. Det gick förvånansvärt bra trots att jag fortfarande kände mig lite smårisig. Hade koll på pulsen och den var helt normal så det var bara att stå på.
På lördagen blev det 100 km distansträning på landsvägscykel med Fredrikshof. Välbehövlig fika efteråt.

Igår söndag blev det 2,5 timmes paddling i surfski kraftig vind (12-13 m/s) och sjögång. Kompisen Erik som nyligen gått forspaddlingskurs klassificerade sjögången som motsvarande klass 2 fors (vilket är det vi har att vänta i Åre). Blir det inte tuffare än så känner jag mig rätt trygg :-)

Multisport är som bekant till viss del en materialsport. Idag kom mountainbiken så nu har jag i stort sett alla stora prylar som behövs för att genomföra loppet:
Paddling: Surfski, flytväst, hjälm, paddel
Löpning: Terrängskor, stavar, vindjacka
Cykling: Mountainbike, cykelskor, hjälm
Återstår lite smågrejor och testa ut lämpligt vätskesystem mm.
Snart bara en månad kvar till racet. I morgon blir det mountainbike och löpning i Väsjöbacken :-)