Tur nr 3. T/r Bosön

Tredje turen för året. Åter toppenväder, nästan helt vindstilla och platt vatten. Startade som vanligt vid Aludden nedanför Villa Pauli, följde Lidingölandet österut förbi Sticklinge, Trolldalen och Bosön. Vände vid Freestylehoppen vid Bosön och samma väg hem. Såg ingen is alls så nu är det ”vår”!
Känner fortfarande att jag har en bit kvar innan de paddelspecifika musklerna är på plats ;-). Planen ligger kvar att under den första månaden köra lugna pass/turer för att successivt bygga upp ”paddlingsfysiken”. 
Av säkerhetsskäl, då jag paddlar själv, försöker jag hålla mig nära land. Har på mig normala träningskläder och en tunn våtdräkt (korta ärmar o ben). Rätt svettigt i medvind och när solen ligger på, men helt ok i motvind.

Inte helt fel med egen ö och egen "fällbro".
a
Här har en barndomsvän sommarhus.
Paddlade vävspänd kajak då.

Det finns några trevliga hus efter vattnet ;-)
Skärgårdsidyll på Lidingö





Målet hägrar
Freestylehoppen vid Bosön

Tycker att det går rätt trögt att paddla och det beror uppenbarligen inte bara på mig och min kajak utan att det är kallt i vattnet ;-). Läste en artikel att kallt vatten har ökad viskositet och därmed ökar friktionen (och kan minskar farten med ca 4% jämfört med sommartemperatur)??